fredag 28. september 2012

Linosnitt, sjablong og monotypi

I denne perioden har vi arbeidet med forskjellige trykkmetoder, og som nevnt i tittelen har vi arbeidet med linosnitt, sjablong og monotypi. I oppgaven skulle jeg: Du skal med utgangspunkt i arkitekturskissene dine utforske enkle trykkmetoder. Selv om det sto at det skulle være enkle trykkmetoder, skulle det vise seg å by på enkelte problemer. Det har vært en lærerik prosess, og til slutt så kom jeg meg gjennom alle metodene.

Dette bildet er av trykkmetoden linosnitt:




Jeg startet prosessen med å finne et bilde jeg kunne lage linosnitt av. Etterhvert som jeg prøvde meg fram med prøvetrykk, fant jeg til slutt hvordan jeg skulle gjøre det.
Utstyr: Maling, papir, skjærekniv, linoplate, jingoro, trykkemaskin, malerull.

-Kenneth

1 kommentar: